Costa Rica, az ökoország – vulkánokkal és trópusi erdőkkel 2019. december 19.- január 3.

Útvonalunk Costa Ricában

A Csendes-óceán és a Karib-tenger között fekvő félmagyarországnyi (51 ezer km²) Costa Rica területének legnagyobb része tűzhányókkal tűzdelt hegyvidék. A működő tűzhányók (Irazú, Arenal) földje azonban Latin-Amerikai viszonylatban nagyon is békés, világszinten is jó természetvédelme, mintaszerű demokráciája és még sok egyéb miatt Közép-Amerika Svájcaként is emlegetik: ekkorra területen egyébként 26 nemzeti park található, ezzel a számmal az ország bizony világelső. Ráadásul itt termesztik a Chiquita-banánt, de a Tschibo-figura is ismert: jobb kezében gőzölgő kávéscsésze, baljában egy csomag frissen pörkölt kávé a Costa Rica-i felföldről. Utunk során megmászunk több vulkánt, túrázunk dzsungelben, fürdünk trópusi vízesésben és természetesen mindkét tengerpartot is megnézzük.

Foto: visit_costarica

Tervezett program:

1. nap –Indulás, repülés San Joséba 2019. december 20-án, pénteken indulás, 15-20 óra repülés után pedig repülőjárattól függően landolunk a costa ricai főváros repterén. Az 1821 óta független Costa Rica (a „gazdag tengerpart”) fővárosa a negyedmilliós San José. Utazás napközben, Szállás egy luxury hostel kétágyas szobáiban, San José 1 reggelivel

2. nap – Irazú vulkán (3432 m) 2019. december 21., szombat
Rögtön belecsapunk a vulkánnézésbe, és jó kétórányi utazással elérjük a 3432 méteres Irazú-vulkánt. Costa Rica a vulkánok országa és a vulkanológusok paradicsoma: még az ország címerében is három vulkán van, a valóságban pedig tíznél is több tűzhányó található itt, melyek közül hét-nyolc mutat aktivitást. Nagy részük az ország középső részén emelkedő Cordillera Central és az északon húzódó Cordillera de Guanacaste vonulatain ül, ezek közül fedezünk fel néhányat a következő napokban. Az Irazú tetejéről tiszta időben látszik egyszerre a Karib-tenger és a Csendes-óceán is, persze csak tiszta időben. A kráterben meg egy olyan jó erőszöld tavat látunk majd, amikor a vulkán tetején sétálgatunk. Ha úgy lesz rá időnk, délután megnézzük Guayabót, egy kis romvárost az erdőben. Estére visszamegyünk a fővárosba. Szállás egy luxury hostel kétágyas szobáiban, San José 2 reggelivel

3. nap – Poás-vulkán – San José, Tortuguero
2019. december 22., vasárnap

A főváros fölé magasodó, 2704 méteres Poás-vulkán és annak 1,6 km átmérőjű kalderájára kirándulunk ma. Majdnem a tetejére felmegyünk járművünkkel. A vulkántól egy kilométerre délre elsétálunk a Botos-ösvényen a jádezöld vizű Botos-krátertóhoz. A tavat szép felhőerdő-köderdő övezi. A Poás-vulkán után egy 3-4 órás buszozással és csónakázással jutunk el a Karib-tenger mentén fekvő Tortugueróba. Szállás Tortuguero kétcsillagos kétágyas „cabinas” szobákban amerikai reggelivel 1

4. nap – Tortuguero  2019. december 23., hétfő

Ma egész napos kalandozás a vízvilágban: fotózzuk a fantasztikus állatvilágot (kócsagok, keselyűk, tukánok, bőgőmajmok, kajmánok, teknősök, leguánok, lajhárok), és ha szerencsénk van láthatjuk a Costa Rica jelképének számító pirosszemű levelibékát, mely a National Geographic könyv címlapján is szerepel. Délután kis séta a Karib-tenger partján. Szállás Tortuguero kétcsillagos kétágyas „cabinas” szobákban amerikai reggelivel 2

5. nap – Tortuguero, La Fortuna
2019. december 24., kedd szenteste A karib-parti esőerdőből ma újra a hegyekbe indulunk. Az Arenál-vulkán és környéke lesz az uticélunk, melyet egy hosszú utazás után érünk el. A délután hátralévő részévben termálvízben fürdőzünk, vulkáni kőzetekből kirakott kis medencékben készülünk a Szentestére. Szállás La Fortuna mellett kétágyas „cabinas” szobákban rálátással az Arenál vulkánra 1

Termálvíz Costa Ricában

6. nap – La Fortuna, Arenál- és Chato-vulkán

2019. december 25., szerda Karácsony Karácsony első napján, amikor itthon a bejglit eszik, mi Costa Rica leglenyűgözőbb látványossága környékén, a legfotogénebb tűzhányónál túrázgatunk egyet: ez a vulkán az Arenál (1643 m). Az Arenál hollywoodi kedvenc, amely 1995-ben szerepelt Michael Crichton Kongójában is. Valójában két vulkán van itt, az említett Arenál és a Chato (1100 m). Mi ez utóbbira indulunk, amelynek összeroskadt kráterében borsózöld lagúna húzódik. A Chato oldalán álló Arenal Observatory Lodge-ból kitűnő kilátás nyílik a környékre, de van egy vulkanológiai múzeum is itt, ahol természetesen egy jó kis földrajzórát tartunk. Ebben a nemzeti parkban van még a 70 méter magasból mélybe szakadó La Fortuna-vízesés is. Szállás La Fortuna mellett kétágyas „cabinas” szobákban rálátással az Arenál vulkánra 2

Foto: costaricaexperts

7. nap – Tenorio Nemzeti Park, Rio Celeste
2019. december 26., csütörtök Karácsony
Ma La Fortunából a Miravalle- és a Tenorio-vulkán közti völgyben megbúvó Bijagua falujába tesszük át székhelyünket. Ezen a délutánon a Tenorio Nemzeti Parkban folyó Rio Celestéhez kirándulunk, meg fumarolákhoz, meg sármedencékhez. A Rio Celeste egyébként egy kék színű folyó, a sokadik természeti szépség mit utunk során felkeresünk. Szállás hotelben, háromágyas szobákban Bijaguában reggelivel 1

Rio Celeste – Foto: costaricaexperts

8. nap – Rincón de la Vieja Nemzeti Park
2019. december 27., péntek Szállásunkról ma a legészakabbra fekvő Rincón de la Vieja Nemzeti Parkba kirándulunk, természetesen ez is vulkán. Fumarolákat, mofettákat és iszapfortyogókat nézünk, meg persze vízesést, és ha van kedvünk itt is fürödhetünk majd egyet. Szállás hotelben, háromágyas szobákban Bijaguában reggelivel 2

Rincón de la Vieja – Foto: visit_costarica

9. nap –Llanos del Corte vízesés, Monteverde köderdői

2019. december 28., szombat Északról visszaindulunk dél felé. Útközben: a Llanos del Corte vízesésnél akár fürödhetünk ismét. Innen a Monteverde biológiai rezervátumába megyünk. Játszótér ez biológusoknak, van itt orchideapark, pillangókert, hüllőkert, de denevérerdő is, sétálhatunk a köderdőben függőhidakon, láthatunk itt tukánokat és quetzálokat. Szállás Monteverdében, kétágyas őserdei lodge-ban, reggelivel 1

Llanos del Corte Foto: visit_costarica

10. nap – Monteverde
2019. december 29., vasárnap Folytatjuk Monteverde köderdőinek felfedezését. Szállás Monteverdében, kétágyas őserdei lodge-ban, reggelivel 2

11. nap – Manuel Antonio Nemzeti Park
2019. december 30., hétfő Monteverdéből egy négyórás utazás után kijutunk a Csendes-óceán partjára, ám itt sem maradunk védett terület, őserdő és állatok nélkül: itt a Manuel Antonio Nemzeti Parkot fedezzük fel, azt a helyet, ahol a zöld őserdő a fehérhomokos tengerrel találkozik. Túrázás a nemzeti parkban, címszavakban az állatok: bőgőmajom, lajhár, kígyók és békák, stb. Két éjszakát töltünk itt is egymás után. Szállás egy „Hostel Resort” háromágyas nagy bungallóiban, Queposban 1

12. nap – Quepos, szilveszter a Csendes-óceán partján
2019. december 31., kedd, szilveszter Folytatjuk a nemzeti park felfedezését, de ha lazítanál, azt is tudsz az óceánparton strandolva és napozva. Este iszunk egy koktél a túrák mellett, mert azért mégiscsak szilveszter van itt az óceán partján. 😊 Szállás egy „Hostel Resort” háromágyas nagy bungallóiban, Queposban 2

13. nap – Vissza a fővárosba
2020. január 1., szerda, újév
Újév napján elbúcsúzunk a Csendes-óceántól és visszamegyünk a fővárosba, ahol városi nevezetességeket nézünk meg a hazaindulás előtt. Szállás egy luxury hostel kétágyas szobáiban, San José 3 reggelivel

14. nap – Hazaindulás
2020. január 2., csütörtök Hazaindulunk repülőjáratunktól függően San José repteréről.

15. nap – Hazaérkezés
2020. január 3., péntek Hazaérkezés, BUD Ferihegyre.